Nyomtatás E-mail

Fejleszthető tornával az értő olvasás, az írás, a számolás?

Elsőre talán még a kérdés is furcsának tűnik. Valóban elképzelhető lenne, hogy az diszlexia és diszkalkulia problémájával, tehát írás-, vagy olvasászavarral, esetleg számolási nehézséggel küzdő gyerekek jól fejleszthetők bizonyos tornagyakorlatok segítségével? Lehet-e, hogy bizonyos mozgások következetes és szorgos ismétlésének hatására javul az iskolai teljesítmény olyan konkrét területeken, mint az írás, az olvasás vagy a matematika?

A tanulási nehézségek hátterében nagyjából az esetek 70%-ában megtalálható az idegrendszer részleges éretlensége, sérülése, vagy hibás szerveződése. Többnyire, ha sikerül felszámolni az idegrendszer szerveződésébe becsúszott hibákat, a tanulási nehézségek tünetei jelentősen csökkenek: javul az olvasás, a helyesírás, szebbé válik a külalak, oldódnak a számolási nehézségek. 

Az idegrendszerünkre a legközvetlenebb módon a mozgáson keresztül lehet hatni. Az idegrendszer érése és a mozgásfejlődés szoros egységben valósul meg. Az idegrendszer fejlődése egyre újabb és újabb mozgásformák megjelenését teszi lehetővé, ezeknek a mozgásoknak a gyakorlása pedig visszahat az idegrendszerre, elősegíti fejlődését, érési folyamatait. 

A mozgásfejlődés és vele együtt az idegrendszer fejlődése szigorú hierarchia szerint valósul meg. Ha kimaradnak egyes lépések, vagy nincs elegendő idő, esetleg elegendő tér és lehetőség a gyakorlásra, akkor hibák csúszhatnak a fejlődésbe. Az idegrendszer egyes területei alulszervezetté válnak, amelynek következményei legtöbbször az iskolában jelennek meg tanulási nehézség formájában. 

Mozgásterápia segítségével lehetőséget biztosíthatunk az idegrendszer számára, hogy bepótolja lemaradásait. Ilyenkor az idegrendszer fejlődésével párhuzamosan csökkennek a tanulási nehézségek, esetleg teljesen el is tűnnek. Ha megmaradnak bizonyos maradványtünetek vagy annak ellenére, hogy a gyerek tanulási nehézségekkel küzd nem sikerül az idegrendszerében alulszervezettségre, vagy éretlenségre utaló nyomot találni, alaposan feltételezhető, hogy esetében a tanulás lelki feltételei nem adottak. Valószínűleg erős teljesítményszorongással vagy iskolával kapcsolatos stresszel küzd.


Forrás: www.varazsbetu.hu

 
SEO by Artio

Ide járunk gyógyulni...


Svédmasszázs és kinezio tape:





Kiropraktika:


Ortopédia és traumatológia:





Csatornáink





Szponzoraink

 
























Támogatóink



Magyar Olimpiai Bizottság


 
Veszprém Város Önkormányzata


NUPI-USI




Média támogatóink



InfoVeszprém.hu





 


Rádió Méz